Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2017 01:00

H Ελαΐς-Unilever πουλάει το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες Κύριο

Γράφτηκε από

Την πρόθεσή της να προχωρήσει στην πώληση εν λειτουργία των δραστηριοτήτων του ελαιόλαδου και των μαργαρινών γνωστοποίησε χθες η ελληνική θυγατρική της Unilever. Συγκεκριμένα τις μάρκες ελαιολάδου Άλτις, Ελάνθη και Solon, στο πλαίσιο, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της, της επαναξιολόγησης, σε παγκόσμιο επίπεδο, των στρατηγικών επιλογών της Unilever για την κατηγορία των μαργαρινών.

Ωστόσο ταυτόχρονα η πολυεθνική Unilever εμφανίζεται να στρέφει το βλέμμα του στις κατηγορίες μη τροφίμων, ανακοινώνοντας την εξαγορά της εταιρείας καλλυντικών Carver Korea έναντι 2,27 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, Όπως αναφέρουν πληροφορίες, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία προσέγγιση από ενδιαφερόμενους επενδυτές, ωστόσο όλη η διαδικασία των διαπραγματεύσεων θα υλοποιηθεί από τα κεντρικά του ομίλου στο Λονδίνο. Μάλιστα, ο ισχυρός πολυεθνικός όμιλος φέρεται να προσβλέπει σε υψηλό τίμημα εξαγοράς. Και αυτό γιατί οι δραστηριότητες αφορούν δυνατά brands με ισχυρά μερίδια αγοράς, γεγονός το οποίο σε επίπεδο μεγεθών μεταφράζεται σε συμμετοχή περί το 20% του συνολικού τζίρου της Ελαΐς - Unilever, ο οποίος το 2015 διαμορφώθηκε στα 447 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία αποτελούν επικερδή κατηγορίες.

Τα σήματα
Πιο συγκεκριμένα, προς πώληση τίθενται τα σήματα Άλτις, Ελάνθη, Solon, Βιτάμ, Flora, Becel, Super Fresco, καθώς και το εργοστάσιο ελαιόλαδου και σπορέλαιων στην Πειραιώς. Πάντως, η όποια συμφωνία ακολουθήσει θα επηρεάσει το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτή την προϊοντική κατηγορία (marketing, πωλήσεις, προσωπικό γραμμών παραγωγής).

Σημειώνεται ότι στα τέλη του 2014 η Ελαΐς - Unilever Hellas προχώρησε στη διάσπαση των μονάδων οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο βουτύρου και της μαργαρίνης. Έκτοτε οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τα σήματα Flora, Becel, Άλτις soft και Βιτάμ λειτουργούν σε εγχώριο επίπεδο ως ξεχωριστό bussiness unit το οποίο  έχει αυτόνομη διαχείριση.

Σημασία έχει επίσης να τονιστεί ότι στα τέλη του 2016 η Ελαΐς-Unilever προχώρησε σε συμφωνία παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης του σήματος Becel ProActiv για τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι) για την ελληνική αγορά στη Δέλτα Τρόφιμα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της συμφωνίας, τα προϊόντα γάλακτος παράγονται στις εγκαταστάσεις της Δέλτα στη Σίνδο και αντίστοιχα τα γιαούρτια στις μονάδες στον Άγιο Στέφανο. Η γαλακτοβιομηχανία έχει αναλάβει την αξιοποίηση του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου καταβάλλοντας royalty feeς στην Ελαΐς- Unilever.

Απόφαση της μητρικής
Σε κάθε περίπτωση, η «έξοδος» της Ελαΐδος από τον τομέα του ελαιόλαδου και των μαργαρινών αποτελεί απόφαση του μητρικού ομίλου να επικεντρωθεί στις κατηγορίες στρατηγικής σημασίας. Μάλιστα και στο παρελθόν είχε γίνει προσπάθεια να προχωρήσει η πώληση του ελαιόλαδου εν έτει 2008 όταν ο μητρικός όμιλος διέκοψε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα σε όλες τις αγορές που την είχε αναπτύξει. Όσον αφορά τις μαργαρίνες και το βούτυρο, η αντίστοιχη απόφαση για διάσπαση και εν συνεχεία διακοπή των δραστηριοτήτων ελήφθη, πάντα σε επίπεδο ομίλου, το 2014.

Πάντως, προκειμένου να «αντισταθμιστεί» εν μέρει η απώλεια των διακοπτόμενων κατηγοριών στην Ελλάδα, ο όμιλος προχωρά στην ενίσχυση της ελληνικής θυγατρικής μέσω της πρόσθετης παραγωγής προϊόντων οικιακής φροντίδας στο εργοστάσιο στο Ρέντη. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιπλέον παραχθείσα ποσότητα θα διατίθεται σε ξένες αγορές.

Μονάδες παραγωγής
Με την πώληση του εργοστασίου στην Πειραιώς, η Ελαΐς θα διατηρεί δύο μονάδες παραγωγής: στο Ρέντη και στη Γαστούνη, ενώ το χαρτοφυλάκιο των τροφίμων θα περιοριστεί στα σήματα: Knorr, Hellmann’s, Poumaro καθώς και τα παγωτά Algida, ΕΒΓΑ και Ben & Jerry που παράγονται στο εργοστάσιο στην Ιερά Οδό ιδιοκτησίας Φιλίππου.

Την ίδια ώρα εξελίξεις υπάρχουν και σε επίπεδο του μητρικού ομίλου της Unilever, καθώς χθες γνωστοποιήθηκε το «άνοιγμα» του πολυεθνικού κολοσσού στην ασιατική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. Ο ισχυρός όμιλος συμφώνησε να εξαγοράσει την κορεατική Carver Korea, η οποία παρασκευάζει μάσκες ομορφιάς και ενυδατικές κρέμες, έναντι 2,27 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία Carver ιδρύθηκε το 1999 και πέρυσι πέρασε στον έλεγχο των Bain Capital και Goldman Sachs. Τo οικονομικό έτος 2016 είδε τα έσοδά της να τριπλασιάζονται στα 321 εκατ. ευρώ.

Προτεραιότητα
 «Η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για τη Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά» επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « FairBnB, η απάντηση ακτιβιστών στο AirBnB